Skip to main content

phishing probleem

More
10 years 11 months ago #2362 by Rene367
phishing probleem was created by Rene367
Mijn site is geblokkeerd vanwege phisihing acties.
Zijn hier al eerder meldingen daarover binnen gekomen?
Iemand die weet wat ik daaraan kan doen. Heeft de datafeeds software daar mogelijk iets mee te maken.Ik heb geen mail op de server draaien. Kan men via cronjobs wellicht iets gelnstalleerd hebben. Of via mijn config bestand binnengekomen zijn ik ben soms vergeten om de rechten van 777 naar 644 terug te zetten. Ook heb ik een paar javascripts geinstalleerd van google,alexa bing en cuutio om mijn verkeer te volgen.

Please Log in to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #2363 by robidos
Replied by robidos on topic Re: phishing probleem
geen idee, kan van alles zijn, van een joomla extensie met een gaatje tot een paar files die niet thuishoren in joomla, maar als je op een shared host zit zoals mijndomein kan het ook een van je vhost buren zijn, want je zit allemaal op hetzelfde ip.

beste kun je contact opnemen met je hosting of kijk op www.webhostingtalk.nl/

Please Log in to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #2364 by redactie
Replied by redactie on topic Re: phishing probleem
er zijn me geen exploits in de component bekend. (als je zoekt vindt je er eentje uit 2010, die is uiteraard opgelost)

je geeft geen details over de aard van de pishing, wordt je site gebruikt om te maile, redirecten staat er een bestand op je site?

hier staat een lijst met exploits : www.joomlaexploit.com/

eigen server? rootkit ergens?

Please Log in to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #2365 by Rene367
Replied by Rene367 on topic Re: phishing probleem
Daar zijn ze nog niet achter, er zitten inderdaad ook anderen op deze server.
Ik krijg nu het voorstel om op een stand alone server verder te gaan zodat makkelijker te achterhalen is waar het phishing gedrag vandaan komt.
Als ik al mijn bestanden opnieuw installeer dan zou ik toch van dit probleem af moeten zijn tenzij iemand in mijn pc ingebroken is en in mijn backups al een bestandje heeft weten te plaatsaen, maar daar heb ik vanuit mijn virusscanner geen indicaties over.

Please Log in to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #2376 by robidos

Please Log in to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #2378 by Rene367
Replied by Rene367 on topic Re: phishing probleem
threatlabs geeft aan dat hij safe is

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.368 seconds