Skip to main content

krijg geen data meer geladen

More
7 years 5 months ago #4169 by Rene367
Als ik van een feeed de data wil laden krijg ik geen zichtbare data
in de feed staat dan het volgende

Out of range value for column 'items_id' at row 1
insert LOW_PRIORITY into rene1_dataitems ( url,
status,
description,
data,
feed,title,Select0,Select1,Select5,Select8,Prijs,
image,
id,
feed_id,
adddate

wat moet ik daarmee?

Please Log in to join the conversation.

More
7 years 5 months ago #4170 by redactie
de 'items_id' is een tellertje: voor elk item dat geïmporteerd is dat deze eentje omhoog. En op een gegeven moment heeft de teller zijn maximum bereikt.

In de meest recente versie is de maximale waarde 16777215 en zorgt het import script ervoor dat die teller weer opnieuw begint. Dit gaat vrij grof omdat <skip technische achtergrond>, alle items worden opnieuw genummerd vanaf 1.

Je kunt kijken in de feedsql of daar rond regel 180 iets staat van 'Select max(items_id)', maar het lijkt dus alsof deze code er niet is of om een andere reden niet werkt.

Om het op te lossen moet je phpymadmin induiken en de dataitems tabel opzoeken. Vanuit het overzicht van de structuur kun je het items_id gaan aanpassen.

Het type zou 'mediumint' moeten zijn, je kunt dit vergroten naar 'int'

Een andere optie is om de reset met de hand uit te voeren. Voer in phpmyadmin de volgende commmandos uit ( vervang XXX op basis van jouw voorbeeld zou dat rene1 moeten zijn)
Code:
ALTER TABLE `XXX_dataitems` DROP `items_id` ALTER TABLE `XXX_dataitems` ADD `items_id` MEDIUMINT UNSIGNED NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY FIRST

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.311 seconds